INFORMACJA
Rok szkolny 2024/2025 rozpoczyna się 2 września.
Prosimy o przybycie do przedszkola do godziny 8.15,
śniadanie podawane jest o godzinie 8.30.
Przedszkole czynne od 6.00 – 17.00
Pozostałe informacje podane będą na zebraniu organizacyjnym,
(termin zebrania zostanie podany na początku września).
Listy dzieci z podziałem na grupy będą wywieszone od 30 sierpnia w przedsionku przedszkola.
OTO LISTA RZECZY, KTÓRE NA PEWNO PRZYDADZĄ SIĘ POCZĄTKUJĄCEMU PRZEDSZKOLAKOWI:
- pantofle (bez sznurówek)– na podeszwie antypoślizgowej, wygodne i łatwe do samodzielnego wkładania
- piżama wciągana, a nie zapinana na guziki
- ubrania na zmianę (wszystkie podpisane) do worka w szatni, w zależności od pory roku: podkoszulek, bluzka, spodnie, spódniczka, majtki, skarpetki – dobrze jest zostawić w przedszkolu dwie zmiany ubranek w woreczku oraz worek na zabrudzone, mokre rzeczy.
Wszystkie rzeczy i przybory dziecka powinny być podpisane!
/może się zdarzyć, iż kilkoro dzieci będzie mieć podobne lub nawet takie same rzeczy/
Uwagi dotyczące ubierania dziecka do przedszkola
- Spodnie, spódniczki najlepiej na gumkę nie za luźną i nie za ciasną.
- Nakrycie głowy także w okresie letnim.
- Bluzki z odpowiednio luźnymi rękawami. Dzieci myją ręce z podciągniętymi rękawami, aby ich nie zmoczyć. Gdy rękawy są za ciasne i nie dają się podciągnąć, dziecku trudno będzie ich nie zalać.
- Buty wyjściowe: bezpieczne (nie klapki, nie drewniaki i nie śliskie), łatwe do wkładania, zapinane na rzepy.
- Kapcie najlepsze na gumowej podeszwie, zapinane na rzepy (z wyjątkiem ortopedycznych). Ułatwiają dziecku samodzielne zdejmowanie i wkładanie, czyli osiąganie samodzielności w zakresie jego możliwości samoobsługowych.
- Szczególną uwagę należy zwrócić na sprawność suwaków. Dzieci nie potrafią ich zreperować same, więc opóźnia to bądź uniemożliwia wyjście do ogrodu całej grupy. Trzylatek z czasem sam zaczyna zapinać i rozpinać suwak, ale musi być on sprawny.
- Wszystkie ubrania dziecka w przedszkolu powinny być oznakowane (imieniem bądź inicjałami), gdyż maluchy często gubią drobne części swojej garderoby, a gdy kilkoro dzieci ma je takie same, nie sposób ich rozpoznać. Dotyczy to też rękawiczek, szalików itp.
Rady dla rodziców w pierwszych dniach września
- Najlepiej kupmy wspólnie z dzieckiem piżamę – taką, która podoba się jemu (ulubiony kolor, wzór).
- W dniu inauguracji najcenniejszy dla dziecka jest spokój jego rodziców. Dlatego wieczorem poprzedniego dnia razem przygotujmy ubranie, opowiedzmy dziecku, jak będzie wyglądał jego dzień od przebudzenia i postarajmy się, aby tak było. Rano wstańmy na tyle wcześnie, aby spokojnie wykonać rutynowe czynności.
- Do przedszkola nie wychodźcie w ostatniej chwili, konkretnie powiedzcie dziecku, kiedy będzie odebrane, np. „po obiedzie”, a nie „za chwilkę”. Koniecznie dotrzymajcie obietnicy. Pożegnanie powinno być krótkie i niezależnie od okoliczności nie powinno trwać długo.
- Jeżeli rodzice zapisują dziecko na 8–godzinny pobyt w przedszkolu, powinni poinformować o leżakowaniu swoją pociechę. Niezależnie od podjętej decyzji w tej kwestii, należy pamiętać o konsekwencji; rozpaczającego dziecka nie uspokajać obietnicą wcześniejszego odebrania, jeśli nie zamierza się tego zrealizować. Maluszek zawsze powinien wiedzieć, czy będzie leżakował, czy nie.
- Dziecko wprowadzone w błąd, oszukane, traci wątłą cierpliwość, pokładane w rodzicach zaufanie, a rodzice ryzykują zupełne zniechęcenie go do leżakowania albo nawet do przedszkola.
- Nie zabierajmy dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wiele wymusić. Największe nasilenie płaczu jest zawsze w dniu drugim i trzecim. Pierwszego dnia większość dzieci nie płacze – zwycięża ciekawość przedszkola.
- Nie obiecujmy: Jeśli pójdziesz do przedszkola, to coś dostaniesz (to forma przekupywania). Gdy przyjdziesz po dziecko, możesz dać mu mały prezencik. Możesz wtedy powiedzieć: Witaj, myślałam/-em o tobie. Popatrz, mam coś dla ciebie.
- Kontroluj to, co mówisz. Zamiast: Już możemy wracać do domu, powiedz: Teraz możemy iść do domu. To niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk.
- Jeśli dziecko przy pożegnaniu z mamą płacze, może warto, aby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata.